جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند

چابهار می‌تواند به مرکز صادرات محصولات دانش بنیان حوزه سلامت تبدیل شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/08/16 | تعداد بازید :1798
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: فن‌بازار ملّی سلامت به ما این نوید را می دهد که لنگرگاه چابهار و کنارک می تواند به مرکز صادرات محصولات دانش بنیان حوزه سلامت تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار دکتر سید محمد هاشمی‌شهری روز پنجشنبه در پنجمین دوره همایش فن‌بازار ملی سلامت در چابهار اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار می تواند بستری برای تولید تجهیزات پیشرفته باشد و استان سیستان و بلوچستان را با صادرات کالا و خدمات سلامت محور به دنیا معرفی کند.  

 

وی افزود: پنجمین فن‌بازار ملی سلامت در واقع جشنواره ملّی خودباوری و خودشکوفائی است که به میزبانی مردم خوب سیستان و بلوچستان و بلوچستان برگزار می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: این استان پهناور در طول تاریخ مرزدار میهن عزیزمان بوده و مردان و زنان سخت کوش و نجیبش به میهمان نوازی و نجابت شهره اند.

 

وی افزود: استانی که در گذشته های نه چندان دور نامش با محرومیت و مظلومیت گره خورده بود امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی و به همت شیرمردان و شیر زنانش، به استانی دانشگاهی و علمی تبدیل شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه دانشگاه های این استان با عبور از مرحله انتقال دانش و مهارت، به مرحله تولید علم و فناوری و ابتکار و اختراع رسیده اند، خاطرنشان کرد: بدون تردید برگزاری فن‌بازار ملّی سلامت در جنوب شرقی ترین نقطه جمهوری اسلامی ایران پیام های پنهان و آشکار فراوانی دارد.

 

دکتر هاشمی‌شهری تصریح کرد: ورود سیستان و بلوچستان به چرخه تولید دانش کاربردی و حرکت به سمت تبدیل شدن مراکز آموزش عالی این استان به دانشگاه های کارآفرین بزرگترین پیام برگزاری این همایش بزرگ است.

 

وی گفت: ما در نقطه ای ایستاده ایم که در گذشته نه چندان دور، امکان داشت تا به نقطه آسیبی برای کشورمان تبدیل شود. نقطه ای در مجاورت مرزهای شرقی که می توانست دروازه ای برای ورود تهدیدات سلامتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد

 

وی ادامه داد: ولی امروز ما در چابهار جمع شده ایم تا با صدای بلند اعلام کنیم که سیستان و بلوچستان می تواند دروازه صادرات فرهنگ، علم، دانش و فناوری ایران به دیگر کشورها و منادی صلح و سلامت برای ملت های منطقه خاورمیانه، قاره آسیا و تمام دنیا باشد.

 

وی بیان کرد: استان پهناور سیستان و بلوچستان بدلیل شرایط خاصّ اقلیمی و موقعیت ویژه جغرافیایی، سرزمینی پر از استعدادها، ظرفیت ها و قابلیت هاست و چابهار جنوبی ترین نقطه کریدور شرقی- غربی جهان است که از دروازه ابریشم در چین آغاز می شود، از آسیای جنوبی می گذرد، وارد شبه قاره هند می شود و با عبور از فلات بزرگ ایران به خاور نزدیک و اروپا می رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: چابهار در مسیر دسترسی جمعیت چند صد میلیونی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به اقیانوس ها نیز قرار دارد و این مزیت ترانزیتی، فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاران جهت صادر کردن تولیدات و محصولاتشان خلق کرده است.

 

هاشمی شهری گفت: حضور همزمان بازرگانان، تولید کنندگان، مدیران و مصرف کنندگان کالا و خدمات پزشکی در کنار محققان، مخترعان، ایده پردازان و فناوران حوزه سلامت در چابهار امکان بهره گیری از فرصتهای جذاب سرمایه گذاری در این منطقه را ایجاد خواهد کرد.

 

 وی گفت: از جمله این فرصت ها می توان به معافیت های مالیاتی و گمرکی، دسترسی به آب های آزاد و نزدیکی به کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و همچنین ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا و واقع شدن در مناسبترین مسیر به بازارهای جهانی را فراهم می کند.

 

وی اظهار امیدواری کرد: برایند این رخداد مهم علمی در استان سیستان و بلوچستان نشو و نمو فن آوری های بکر در عرصه سلامت و اشتغالزائی موثر در این خصوص شود.

 

به گزارش ایرنا پنجمین فن بازار ملی سلامت با شعار دانشگاه نوآور، رونق اقتصاد سلامت با حضور معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، فرماندار شهرستان ویژه چابهار و روسای دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار از امروز به مدت ۲ روز در حال برگزاریست.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل